Giveaway of the Day Forums » Nederlands Forum

Video_TS branden

(27 posts)

1. Vandaag heb ik voor het eerst een film gedownload en wil nu de Video_TS bestanden branden. Zou een makkie moeten zijn... Whahahahahaha :-(

Als brandprogramma heb ik Nero 6 (Express) en kies voor DVD-Video bestanden branden.
    Ik voeg alle bestanden uit de Video_TS map toe en wil gaan branden. Dan krijg ik de mededeling "DVD-Video files compliance test failed". Het maakt geen verschil als ik de Audio map toevoeg.

Na een hoop gegoogle begin ik te vermoeden dat er òf iets niet met de bestanden klopt òf dat Nero 6 (SmartStart) dit gewoon vertikt en dat ik Nero Burning Rom moet hebben (wat is het verschil eigenlijk of in welke Nero versie zit dat?).
    Nog wat gegoogle later en ik stuit op de mogelijkheid om het via DVDShrink te proberen. Ook hier loop ik tegen problemen aan en krijg als ik de Video-TS file wil openen de mededeling "Invalid DVD navigation Structure".
    Ik ben er inmiddels achter dat "voor iedere nieuwe VOB (VTS_01, VTS_02 enz...) er 'n IFO en BUP bestand moet staan" (bron: computeridee forum). Geldt dit ook voor subbestanden (bijv. VTS_02_1)?
    Er staan in mijn Video_TS map namelijk diverse bestanden zonder BUP- of IFO-bestand.
    Ook zie ik MPEG-bestanden die heel klein zijn en die ik afzonderlijk niet kan openen met Power DVD, de grotere bestanden wel en kan dus enkele fragmenten bekijken.

Ik heb even een printscreen van de bestanden gemaakt ( bovenaan in de map staat ook nog: Video_TS.BUP en Video_TS.IFO, maar die pasten net niet op de printscreen :P )

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/vtsbestandenfilm.jpg

Deze oplossing heb ik ook nog gevonden, maar wil nu nog niet in de bestanden zitten rommelen zonder eerst te vragen of ik gewoon bestanden mis of dat ik het goede programma niet heb.
    Mogelijke oplossing:
    "Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical"(bron: gathering.tweakers).

---

Ik zou de film graag op mijn PC kunnen bekijken (heb -nog- geen stand alone DVD-speler), omdat ik delen van de opnames heb bijgewoond en benieuwd ben naar het eindresultaat. Bovendien ben ik een fan van de oorspronkelijke boekjes en kan de eigenaar van diverse sites over dit onderwerp een groot plezier doen als hij deze film ook zou kunnen bekijken :-)

Kan iemand me op weg helpen? Ik ben inmiddels gaar van het zoeken....

Alvast dank :-))

Posted 5 months ago #
  2. Oh ja, voor de volledigheid: de bestanden waren compleet volgens QuickPar :-)

Posted 5 months ago #
  3. Robert
    Member

Tiscrea

Je moet Nero Recode en/of Nero Vision gebruiken hiervoor.
    Dit maak eerst een mpeg bestand op je harde schijf.

Ik probeer straks nog eens te checken.

Posted 5 months ago #
  4. Dank alvast Robert.

Op het moment kan ik Nero Vision even niet binnenhalen, later op de dag weer wel :P
    Maar lijken de bestanden wel oké/volledig volgens jou?

Heb inmiddels de DVD legaal besteld, maar ik kan het niet uitstaan dat dat branden niet lukt *mopperdemopper* en dan word ik koppig :P

Zodra ik Nero heb ga ik nog eens proberen en dan meld ik me weer :-)

Posted 5 months ago #
  5. Nou hèhè, Nero 8 - incl. Nero Vision en Nero Burning Rom - is geinstalleerd en heeft Nero 6 vervangen. Heeft wel even nodig zeg, sodeju! Nu weer thuis zien te raken in het menu en eerst het programma zelfs maar eens branden. Daarna kijken wat ik met die Video_TS kan. Die Video-DVD moet wel even wachten, want daar ga ik maar eens een (mid)dagje voor uittrekken geloof ik ;-)
    Ook nog op zoek gaan naar een beknopte handleiding van dit "programmaatje" :-)

Posted 5 months ago #
  6. Robert
    Member

"Use Nero Recode to burn the DVD. Nero Recode shrinks the film to the size of the disk automatically.
    If necessary :
    (when you miss some BuPS en IFo's)
    With the utility IFOEDIT you can recreate the IFO & BUP files from the VOB files that you have.
    Run IFOEDIT and click on "Create IFOs". Then select the first vob in the sequence it will recreate the required IFO/BUP files."

Of je kan het superhandige tooltje van Plankje gebruiken... :)

Terloops:in Nero 6 zit ook Nero Recode.

Posted 5 months ago #
  7. Hoi Tiscrea,

Er bestaat een superhandig gratis tooltje om je DVDtjes met Nero te branden.
    ImgTool Burn
    Met ImgTool Burn kun je direct via je rechtsklikmenu een DVD/CD te branden met Nero.
    Het maakt gebruik van de Nero API. Nero moet daarom wel op je systeem geïnstalleerd zijn.
    Kwaliteit is hetzelfde, echter gaat het veel vlotter.
    Je rechtsklik op de Video TS-map en selecteert ImgTool, de rest wijst zich vanzelf.
    Website van de maker.

Download (+ NL taalbestand)

Succes

Posted 5 months ago # | Login to Send PM
  8. Robert
    Member

Hoi Plankje,

Bedankt voor de tip.
    Maar gebruikt Nero 8 ook API 6.6 ?
    (Make sure the ImgTool version matches your Nero version)

Posted 5 months ago #
  9. Hoi Robert,

Gebruik zelf Nero 8 samen met dezelfde ImgTool, werkt prima.

Nog een handig tooltje is ImgBurn voor als de DVD als image-bestand is gedownload.
    Kan de meeste CD/DVD images (BIN, CDI, CDR, DI, DVD, GCM, GI, IBQ, IMG, ISO, LST, MDS, NRG, PDI EN UDI) branden.

10. Robert
    Member

Nu nog hopen dat Tiscrea's film niet te groot is.Dan is die vlug gebakken :)

Terloops:heb je al van dit programma gehoord:
    System Protect ?

Posted 5 months ago #
  11. Nero 8 is inmiddels op CD gebrand, die is veilig :-)

Robert,

Dank voor weer meer informatie. Zoals ik het begrijp mis ik dus die VOB-bestanden van de sub-bestanden, maar IFOEdit maakt alleen IFO-bestanden toch? Heb het programma wel gedownload, je kunt niet weten :-)
    Nero Recode heb ik inmiddels ook gevonden, maaaaaaar dan was mijn volgende vraag wel geweest wat ik in dit geval had moeten kiezen: recode entire dvd - recode main movie - compile dvd - recode dvd - recode main movie?

Plankje,

Dank voor ImgBurn! Is gedownload, geinstalleerd en inmiddels spreekt het Nederlands.
    Het branden mislukt echter ook hiermee - mededeling: Branden mislukt.
    Ik vermoed omdat die VOB-bestanden van hierboven ( hé ze zijn ineens weg bij Robert :D ) missen?

Weet je wat? Kapitein Rob (daarvan was ik dus bij enkele opnamen) kan uit zijn helicopter zo in de plomp zakken .... Ik haal later deze week mijn bestelde DVD op en probeer het met een goed VTS bestand later nog wel eens. Ik meen nu toch zeker te weten dat het niet lukt omdat er bestanden missen, niet omdat ik er te stom voor ben (hoeft niet beantwoord te worden hoor :P).

Kreeg met een ander brandprogramma nog wel een leuke error te zien trouwens :P :P

[IMG]http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/ImgBurn.jpg[/IMG]

Gelukkig ben ik met een DVD-RW aan het stoeien geweest, dus er zullen kringen op tafel blijven verschijnen ;-)

Ontzettend bedankt voor jullie hulp. Wie weet, ooit kan ik jullie misschien met iets helpen. Moeten jullie waarschijnlijk wel eerst kaarten gaan maken ofzo ;-)

Posted 5 months ago #
  12. Oh, bestanden in VTS-map zijn 4,36 GB, maar ik vermoed dus dat er wat missen... :-/

- edit -

Tjongejonge zeg, gaat lekker...
    Deze error dus :P

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/ImgBurn.jpg

Posted 5 months ago #
  13. Robert
    Member

Tiscrea

Gebruik de tool van Plankje eens: 'ImgToolBurn' Download (+ NL taalbestand) ,dat lijkt me in dit geval de simpelste manier.
    Zorg dat er een vinkje staat nij "Video_TS structuur" opnieuw indelen..
    Als je geluk hebt gaat alles op 1 schijfje.

Zou moeten lukken.Succes.

Posted 5 months ago #
  14. Had ik al geprobeerd :

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/imgburn2.jpg

en dan

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/imgburn3.jpg

Wat is nu de grootte van het bestand daar: 4470 MB of die 4482MB?
    Is in ieder geval klein genoeg om op de DVD te passen. Ik krijg alleen diezelfde melding onderaan bij logfile : .... should be identical to...

Dan kom ik dus weer op die in mijn originele vraag genoemde oplossing:
    "Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical"(bron: gathering.tweakers).

Omdat ik de film nu toch besteld heb, kan ik wel wat rommelen in die map natuurlijk :P

Posted 5 months ago #
  15. Robert
    Member

Zo te zien komen de bups en de ifos niet overeen.:-)

Nee,ik vermoed dat er voor ieder VTS een bup en een ifo bestand zijn.

Maak met IFOEDIT nieuwe bups en ifos voor iedere VTS die dit niet heeft of zet deze VTS tijdelijk aan de kant.

Posted 5 months ago #
  16. Ga ik morgen - indien ik genoeg tijd heb om er even voor te gaan zitten - proberen... Voor nu duizelt het me inmiddels en heb er even tabak van. Zodra ik het heb probeerd meld ik me weer.

Nogmaals dank :-)

Posted 5 months ago #
  17. Nog even:

Ineens herinner ik me iets van de gedownloade bestanden. De gedownloade bestanden bestonden uit een hoop RAR-bestanden, die volgens QuickPar volledig waren en niet gerepareerd hoefden te worden. Die RAR-bestanden pakten zonder problemen uit en werden de Video en Audio map. Ook zat er ineens één winzip bestand tussen en enkele R(+cijfer)-bestanden die niet geopend konden worden (R-30 t/m R-35).

Goeie kans dat dat de boosdoener is geweest...

Maar ik ga je suggestie zeker proberen :-)

Posted 5 months ago #
  18. Goedemiddag Tiscrea en Robert,

Sorry, net wakker (nachtdienst), vandaar mijn wat late reactie.

Interessante programma, System Protect, ga daar straks even mee spelen Robert.

Tiscrea, even voor de duidelijkheid, ImgTool Burn is voor het branden van Video_TS mappen
    en ImgBurn voor het branden van images. Namen lijken nogal op elkaar.
    Op een van de screenshots zag ik dat je geprobeerd had een Video_TS map te branden met ImgBurn.
    Om de IFO bestanden opnieuw aan te maken is IFOEdit inderdaad een handig hulpmiddel.
    BUP-bestanden (BackUP-file) zijn niet meer dan backupbestanden van de IFO-bestanden. Ik heb die BUP-bestanden wel eens gewoon verwijderd, DVD gebrand en zonder problemen bekeken.
    Wanneer er na het uitpakken een ander bestand(en) tussenzit, zoals bij jouw dat zipbestand, moet je die zeker uit de Video-TS map verwijderen. Nero is heel strikt w.b.t. het branden van Video DVD's en houdt zich strikt aan de afgesproken structuur. Soms geeft Nero een waarschuwing over een compliance probleem, die je vaak best kunt negeren. DVD speelt gewoon af.

Groetjes

19. Geeft niks Plankje, gelukkig bestaat het leven uit meer dan filmpjes wel ( :P ) of niet ( :-( ) kunnen branden.

Het probleem met het eventueel niet af kunnen spelen met de DVD heb ik genegeerd en heb de DVD-RW gewoon gebrand. Ging probleemloos... hij speelde alleen niet af, ook niet na het toewijzen van het goede programma daarvoor.

Het verschil tussen ImgToolBurn en ImgBurn is me na dat error-schermpje duidelijk ja :P
    Heb smakelijk om dat errorschermpje gelachen... en dus mijn eigen stomme fout *bloos* Dat ImgBurn had ik nog op mijn computer staan in de map "gedownloade eventueel handige programma's". Bleek dus een ander programma te zijn dan jouw ImgTOOLBurn :P

Vandaag heb ik niets kunnen proberen verder - ik ben net thuis en moet morgen ook weer op pad. Maar ik ben zo dwars als pokhout als iets niet lukt en ga de hier gegeven oplossingen zeker proberen :-)

Overigens, die vreemde R- en Zipbestanden staan niet in Videomap... die liggen inmiddels in de kliko... niks mee te beginnen :-(

Dank voor nu weer :D

Posted 5 months ago #
  20. Robert
    Member

Hoi Plankje,Tiscrea,

@Plankje,heb System Protect zelf nog niet getest.Ik wacht eigenlijk een beetje op jou reactie :-)

@Tiscrea,
    Welk programma gebruik je om DVD's af te spelen?
    Mogelijk mis je een codec..
    Of...je moet toch nog hercoderen met Nero Recode ..
    Tussen de uitstapjes door ;-)

Posted 5 months ago #
  21. Ik gebruik PowerDVD.
    Sommige fragmenten worden wel afgespeeld en sommige niet. Dan zie ik in een flits rechtsboven in een zwart scherm play en stop in het gifgroen voorbij flitsen en komt het startscherm van Power DVD weer voor.

Enige tijd geleden heb ik dat Mega Lite Codec-pakket (of hoe het dan ook heet) geinstalleerd, maar er veranderde zoveel op mijn computer qua pictogrammen en programma's waarmee bestanden opgestart werden dat ik het er weer afgemikt heb.

Posted 5 months ago #
  22. MerlinTG
    Member

Tiscrea, mogelijk dat je dit reeds weet, maar toch...
    Die bestanden die je vernoemt, r01-rxx, zijn vervolgbestanden van het basisbestand met extentie rar. Het rar bestand is het startbestand van de gecomprimeerde gegevens, de rest zijn de volgende delen. Normaal moet winrar die delen na elkaar afhandelen en de originele bestanden terug aan elkaar breien. Je opent dus het rarbestand met winrar, geeft aan dat je de bestanden wil uitpakken en naar waar, en winrar moet dan de rest doen.
    Als er in 1 van de bestanden een fout zit zou winrar je daarvan op de hoogte moeten brengen.
    Als alles goed gaat bij het uitpakken zou je een map moeten hebben met daarin de verschillende ifo, vob en bup bestanden. Op een dvd staan over het algemeen twee mappen: video_ts en audio_ts. In die mappen zitten, afhankelijk van het type dvd, video- of audiobestanden. Voor een film is eigenlijk alleen de map video_ts van belang.

Posted 5 months ago #
  23. Robert
    Member

Goede avond Merlin

Wat is jou gedacht over tiscrea's filmbestanden ?

En over haar probleempjes om een afspeelbaar schijfje te branden?

Posted 5 months ago #
  24. MerlinTG
    Member

Op het eerste zicht 'lijken' die in orde. De ifo en bup bestanden zijn wel erg klein. Meestal zijn die 10KB of meer...
    Ook met de nummering van de vts_ bestanden lijkt me iets niet in orde. Normaal heb je een ifo en bup bestand met _0 als laatste deel van de naam. Dan komt een of meerdere vob bestand(en) met _1, _2 enz als laatste deel van de naam.
    voorbeeld:
    - Vts_01_0.bup
    - Vts_01_0.ifo
    - Vts_01_1.vob
    - Vts_01_2.vob
    - Vts_01_3.vob
    - Vts_01_4.vob
    Dus het is niet zo dat voor elk vob bestand een overeenkomstig ifo en bup bestand aanwezig moeten zijn. De ifo is een index voor sceneselectie naar de vob bestanden.

Tiscrea, je hebt PowerDVD. Heb je ook PowerProducer van CyberLink?
    Daarmee kan je de vob bestanden achter mekaar kleven en een nieuwe DVD samenstellen. compleet met menu, hoofdstukken en sceneselectie. Je maakt dan eigenlijk zelf een nieuwe menustructuur aan.
    Je vob bestanden worden ingelezen en aan de hand van je hoofdstukken-, menu en sceneselecties worden nieuwe vob, ifo en bup bestanden aangemaakt. Klaar om op DVD te branden met gelijk welk brandprogramma.

Posted 5 months ago #
  25. @ Merlin TG

Het is me inderdaad bekend dat die R-(cijfer) bestanden gewoon RAR-bestanden zijn.
    De originele gedownloade bestanden waren voor 95% gewoon bestanden met als uitgang .rar
    Vanaf bijvoorbeeld nummer 30 werd de uitgang R-30 en dat tot nummer R-35. Er zat ineens ook een winzip-bestand tussen.
    Ik heb Quickpar losgelaten op de map met alle bestanden en er hoefde niets gerepareerd te worden. Ik heb eerst rechts op alle rar bestanden (dus ook die R-31...) geklikt en gekozen voor extract here. Dat ging niet. Toen rechtsklikken op alleen de .rar-bestanden en die pakten uit tot die Video map en Audio map. Ik kreeg geen melding dat er bestanden misten.
    Het winzip bestand kon niet geopend worden, niet met winzip en ook niet met winrar.
    Omdat die R(cijfer) bestanden dus nog niet uitgepakt waren heb ik geprobeerd die in één keer met zijn allen te openen. Ging niet omdat er bestanden misten. Die R-(cijfer)-bestanden hadden ook geen Rar-pictogram, maar het pictogram dat ik krijg als er aan een bestand nog geen programma is toegekend. Het kan kloppen dat die R- bestanden niet herkend worden want die R(cijfer) extensies worden altijd verwijderd met CCleaner.
    Ik zal eens kijken of ik dezelfde bestanden nog een keer kan downloaden, dat legt wat makkelijker uit.

Ik heb geen PowerProducer. Wel zie ik bij PowerDVD ook System Diagnostic staan. Is dat wat?

Overigens heb ik nog geen tijd gehad om verder te puzzelen, omdat ik bezig ben geweest met het opzoeken van oplossingen voor problemen van iemand anders met Vista, waar ik gisteren was. Aangezien ik XP heb is het thuis moeilijker kijken of een gevonden oplossing ook zou kunnen werken omdat ik niet hetzelfde schermpje krijg te zien als degene met Vista. Bovendien ben ik nog niet goed op de hoogte ben van de werking van Vista en als ik een oplossing gevonden denk te hebben werkt dat voor geen meter op Vista :-(

Ik ga weer even vissen naar Kapitein Rob :P
    (heb overigens vandaag de netjes bestelde DVD binnengekregen)...

Nogmaals dank iedereen voor het meedenken :-)

- edit -
    De 115 bestanden van de film lopen nu binnen.... Ik zal een printscreen maken als alles binnen is :-)

Posted 5 months ago #
  26. Zo, de bestanden zijn weer binnen en QuickPar heeft ze weer bekeken.
    Het zijn Winzip-bestanden (100 stuks) en hebben in totaal een grootte van 4,36 GB.
    Dat is dus ingepakt net zo groot als eerder het al uitgepakte bestand van 4,36 GB

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/kaprob1.jpg

Omdat het uitpakken wel even zal duren - en ik de computer 's nachts niet aan wil laten - begin ik morgen pas met het uitpakken.

De download bestanden zijn dus geen rar-bestanden zoals ik me dacht te herinneren, maar ik denk dat uit deze zip-bestanden rar-bestanden teoorschijnkomen die dan weer uitgepakt dienen te worden. We zullen zien :-))

Posted 5 months ago #
  27. Nou mensen... ik heb goed en slecht nieuws :-) (-:

Het goede nieuws:
    Kapitein Rob is gebrand en afspeelbaar op de PC :-)

Het slechte nieuws:
    Het bleek toch om een andere download te gaan als de eerste.
    De Winzip-bestanden pakten in notime keurig uit tot ... een Image-bestand. Niks video- en audio-map dus. Ik dacht toch dat ik dezelfde batch had gedownload, maar ... - nou ja - het zal de leeftijd wel zijn :-S
    Helaas had ik al wel die video- en audio-map van de vorige download weggemikt - 2x (en na het uitpakken dus 3x) 4,36GB op de computer was erg dubbelop dacht ik. Maar nu kan ik de suggesties voor die foute files dus niet meer proberen en daar baal ik ontzettend van. Eigenlijk had ik er wel zin in om er mee aan de slag te gaan. Ik verlies niet graag van een computerbestand ;-)))
    Maar om de bestanden nu nog terug te halen via een recovery of weer op zoek te gaan naar die eerste download-bestanden gaat me ook weer even te ver.

Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal en ik heb er in ieder geval veel van geleerd, bijvoorbeeld hoe zo'n video-map inelkaar hoort te zitten en welke programma's ik eventueel zou kunnen proberen om fouten in bestanden te herstellen.

Voor alle helpers een welgemeend dankjewel en

http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Fimo-computerkaarten/DSC06059-aa.jpg

Posted 5 months ago #

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.