Giveaway of the Day Forums » Nederlands Forum

Wondershare programma's

(5 posts)

1. Even een vraagje over Wondershare programma's en dan in dit geval met name over Wondershare PPT2DVD.
    Een tijdje geleden heb ik via Grabit PPT2DVD binnengehaald en geinstalleerd om PPS om te zetten naar DVD. Dit ging makkelijk en snel overigens :P
    Maar toen... vorige week wil ik een MP3 openen - en dat gebeurt normaal met RealPLayer - en toen bleek dat Wondershare dat ineens wilde openen. Ook een FLV-bestand dat gekoppeld is aan een FLV-player was niet meer af te spelen.

Inmiddels is alles met wat omwegen en krachttermen hersteld ;-) Heb de goede programma's weer aan de bestanden gekoppeld en heb PPT2DVD vervangen door een andere convertor, maar nu is mijn vraag: zijn er meer met een soortgelijke ervaring?

Ik lees overal dat Wondershare goede programma's maakt en ik heb er meerdere van gedownload (bv ook Collage Creator), maar durf nu niet goed te installeren. Heb niet zoveel zin om elke keer de goede programma's aan bepaalde bestanden te moeten herkoppelen.

Iemand een idee? Heb ik tijdens het installeren misschien iets over het hoofd gezien en had ik een vinkje weg moeten halen of juist neer moeten zetten bij MP3-bestanden bijvoorbeeld?

Alvast dank :-)

Posted 6 months ago #
  2. Hoi Tiscrea,

Heb niet direct een antwoord, eigenlijk een andere vraag.
    Ik neem aan dat je PPT2DVD al gebruikt hebt. Werkt het programma op zich goed, afgezien van de koppelingproblemen? Moet binnenkort een heleboel PPT bestanden voor het werk op DVD's zetten. En alle programma's van Wondershare komen een keertje langs bij GAOTD, dus die waarschijnlijk ook.
    Over je probleem; waren de koppelingen nadat je het programma geïnstalleerd had in eerste instantie wel correct? Of zijn de problemen begonnen nadat je iets anders geprobeerd hebt.
    Misschien een van de giveaway's?

Posted 6 months ago # | Login to Send PM
  3. Het programma werkt op zich uitstekend, is heel makkelijk zonder al te veel tierelantijntjes. Je voegt een PPS toe om te converteren, klikt op convert en je kunt achterover gaan zitten :P Dat zijn nog eens programma's *grijns*

De problemen met het openen van MP3 bestanden is gekomen nadat ik het programma al gebruikt had, maar ik kan verder niet controleren hoe en wat precies. Er zijn namelijk verschillende dagen overheen gegaan tussen het converteren van het PPS bestand en de tijd van de moeilijkheden met het openen van o.a. MP3-bestanden, omdat ik gewoon eerder geen MP3-tjes op de PC heb beluisterd. In de tussentijd heb ik wel verschillende andere PPS-converters geprobeerd, omdat mijn vader Wondershare PPT2DVD niet aan de praat kreeg en ik dus voor hem op zoek ben gegaan naar een alternatief, die ik op mijn computer heb getest. Na het testen heb ik die die programma's via software verwijderd en alleen Wondershare PPT2DVD gehouden, tot die verkeerde bestandskoppeling.
    Ik kreeg RealPlayer niet meer aan MP3 gekoppeld. Heb op den duur o.a.a. MP3 bestanden bij Mapopties-bestandsextensies verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en RealPlayer eraan gekoppeld, RealPlayer verwijderd en weer geinstalleerd (nieuwste versie) enz enz. (dan volgt een verhaal van een avond proberen en grommen :P)
    Afijn, MP3 bestanden worden nu afgespeeld met een andere speler, terwijl ze toch weer het pictogram van RealPlayer hebben, alsof ze daar dus mee worden geopend. Snap jij het, snap ik het.....

Op het moment heb ik Powerpoint to Video geinstalleerd wat ongeveer hetzelfde doet als Wondershare PPT2DVD.

http://www.ppt2video.com/

Van dezelfde makers is ook Powerpoint to DVD te krijgen (heb ze allebei via Grabit). Ik moet alleen de extensie van een PPS even veranderen in PPT om een PPS-bestand om te zetten. Werkt verder zowat hetzelfde als Wondershare.

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt :-))

Posted 6 months ago #
  4. Jouw verhaal aanhorende denk ik niet dat het aan Wondershare heeft gelegen.
    Een programma als ERUNT zou wel wat voor jouw zijn, dat maakt, desgewenst automatisch iedere dag, een backup van je register. En in het register staan alle instellingen, w.o. de koppelingen.
    Jouw Windows zal wel in de war zijn geraakt door het testen van die andere multimedia software. Software uit de nieuwsgroepen halen blijft ook altijd een beetje riskant, vooral de hulpprogrammaatjes die er vaak bijzitten zal ik maar zeggen.
    Werken alle andere koppelingen nog wel zoals ze zouden moeten werken?

De RealPlayer had trouwens vroeger een hele slechte naam, ivm. o.a. spyware. En eens een ...
    Ik gebruik zelf altijd K-Lite Mega Codec Pack met alle codecs die je nodig bent, maar ook de Media Player Classic, QuickTime Alternative en Real Alternative (snellere betrouwbaar alternatief voor de RealPlayer). Altijd up-to-date als je de nieuwste versies gebruikt. De Media Player Classic is alleen de kale snelle player zonder poespas, waarmee je dan echt alles kunt afspelen.

Ga me van de week eens verdiepen in de PowerPoint perikelen.
    Heb me daar nooit echt mee bezig gehouden, maar tegenwoordig moet je echt alles met een gave PP presentatie presenteren anders zitten ze raar aan te kijken.

Groeten
    Plankje

Posted 6 months ago # | Login to Send PM
  5. Hihi, met een flip-over of overhead-projector hoef je niet meer aan te komen zeker? :P

Heb overigens nog nooit problemen gehad met programma's uit nieuwsgroepen qua virussen enz., maar ik kijk wel uit hoe een programma aan de praat geholpen moet worden en scan een bestand altijd... euh... meestal vóór installatie ;-)
    Kan zijn dat toch één van die andere programma's de boosdoener is geweest en de boel in het honderd heeft geschopt, maar wel is het dan vreemd dat toch Wondershare PPT2DVD aan een MP3-bestand wordt gekoppeld.

Media Player Classic is nu de speler waarmee MP3-tjes worden geopend. Ik kan alleen de Continuous Play functie nog niet vinden (als 'ie er al op zit) Nou ja, daar zijn de buren dan weer blij mee :P
    Quick Time staat ook geinstalleerd en die Real Alternative ... dat is Media Player Classic toch? Tenminste als ik bij Start-Programma's bij Real Alternative kijk dan komt Windows Media Classic tevoorschijn.
    Dat K-Lite Mega Codec Pack heb ik ook geinstalleerd gehad, maar toen werd alles ook ondersteboven gegooid. Hé, misschien is dat het wel geweest?!?

Je advies over ERUNT zal ik zeker onthouden en moet me toch maar eens in de werking van dat programma verdiepen, de detailed information op de site bedoel ik dan. Ik had 'm al gedownload, maar nog niet verder bekeken :P

Dank voor je reactie in ieder geval :-)

Posted 6 months ago #

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.