Giveaway of the Day Forums » Nederlands Forum

GAOTD van 2 nov 07 Systracer. Sandboxie is mijn alternatief

(4 posts)

1. Volgens mij is systracer ook nog een wat uitgeklede PRO versie, jammer.

Mijn alternatief, daar is tie weer: sandboxie. Je installeert een programma in de zandbak en je kunt vervolgens alles dat prog softje heeft uitgespookt op je PC in die speeltuin zandbak terugvinden. Ook wat er in het register is gewijzigd. Sandboxie bewaart die tijdelijk op een aparte plaats in het register, todat je de zandbak weer leeg kiepert en alle sporen van de installatie weer zijn verwijderd. Die plaats in het register: HKEY_USERS\Sandbox_Gebruiker_Naam_DefaultBox. (Defaultbox is de standaard zandbaknaam, maar je kunt ook meerdere zandbakken aanmaken). Zo kun je dus eerst software uitproberen. Niet alle software (een klein percentage) laat zich overigens installeren in sandboxie.

Posted 8 months ago #
  2. Niels
    Member

Hallo Ennovy

Veel verschil is er niet tussen de pro versie en de versie die je nu hier kan downloaden.
    Hier kan je de verschillen zien: http://www.blueproject.ro/systracer/features

Eigenlijk is sandboxie toch nog iets anders. Namelijk als ik het tenminste goed begrepen heb moet je gewoon je zandbox leegmaken en de software is volledig verwijdert. Terwijl je het bij Systracer nog manueel moet doen. De vraag is dan of het dan zo makkelijk is de te verwijderen is hiermee bedoel ik met software die ad of spyware bevat.

Bedankt voor je post.
    Niels

Posted 8 months ago #
  3. Met RegShot (freeware) kun je snapshots maken van je register en deze weer met een ander snapshot vergelijken. Soortgelijk aan SysTracer, maar dan alleen voor je register.

Total Uninstall, programma om geïnstalleerde programma's later volledig te kunnen verwijderen.
    Het maakt een snapshot voorafgaande aan de installatie en nog eentje nadat de installatie voltooid is. Het slaat alle veranderingen (bestanden en register waardes) op om later te kunnen verwijderen. Tegenwoordig shareware, echter heb op mijn site nog de laatste freewareversie beschikbaar.

Posted 8 months ago # | Login to Send PM
  4. adbij
    Member

Beide alternatieve staan me wel aan Plankje en zal er rap eens naar kijken morgen, bedankt

Posted 8 months ago #

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.